fredag 5 februari 2016

Bortblåsta bekymmer


Häromdagen var jag lite trött och energinivån var låg. 
"Gå ut en lång promenad? Nej, det blåser för mycket."

Jag kände hur kall jag skulle bli och hur mössan skulle förstöra frisyren.
Massor med anledningar kunde jag komma på till varför jag INTE skulle ut och gå.

Jag gjorde det i alla fall. 
Vi var på Rörö och valde att gå den långa promenaden med de blå stenarna. Mössa på! 

Det var lite halt.
Det var blött och mina kängor läckte.
MEN SÅ SKÖNT DET VAR! 


Alla har vi nog något vi kan ta till när energin är låg. 
För mig är det absolut att gå ut i naturen.
Och den på Rörö, i sällskap med sol, är oslagbar.

Puts väck var min håglöshet.
Alla bekymmer blåste bort. 

Naturens krafter är enorma. Det blåste och vågarna fräste. Då känner man sig både liten och stor. Jag upplever att mina eventuella bekymmer blir så otroligt små, i jämförelse med allt detta stora, så de liksom försvinner. Samtidigt känner jag mig jättestor. Jag är ju en del av detta oändliga, kraftfulla.   



Man ska vara snäll mot sig själv. 
Ge dig själv något som du mår riktigt bra av.
Och njut!!!
Det är mitt fredagstips denna vecka.

Ha det så gott!
/Lena




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar